YouTube movies paint Britain on the verge of the collapse funded by Russia

Revealed: How & # 39; grassroots & # 39; left-wing YouTube video's that throw Britain on the verge of the collapse of NHS cuts and racial divisions are funded by RUSSIA

  • Berlin based Redfish has put a series of documentaries on YouTube
  • Feature interviews with trade unionists, Labor politicians and left-wing activists
  • Roodbaars is a subsidiary of Kremlin, owned by Media Outlet Russia Today

Amie Gordon for Mailonline

Left-wing activists and Labor politicians have been interviewed in a series of documentaries financed by the Russian state and suing Great Britain.

The Berlin-based company Redfish has posted documentaries on YouTube including Death by a Thousand Cuts: The Great NHS Sell-Off & # 39; and & # 39; Children of Austerity: Poverty in 21st Century Britain & # 39 ;.

But lawyers and trade unionists have appeared in the videos, not aware that the company that makes them is a subsidiary of the Russia Today media department in the Kremlin.

Redfish, a Berlin-based company, a subsidiary of the media department Russia Today in the Kremlin. - posted documentaries on YouTube, including Children of Austerity: Poverty in 21st Century Britain & # 39;

Redfish, a Berlin-based company, a subsidiary of the media department Russia Today in the Kremlin. – posted documentaries on YouTube, including Children of Austerity: Poverty in 21st Century Britain & # 39;

Guardian columnist Owen Jones appeared in the redfish documentary & # 39; Right Britannia: Race Hate in the UK & # 39; when he took part in an anti-fascist march through London – but later admitted that he had no idea of ​​the connections of the crew & # 39 ;.

He told The Times that he was unaware of the connection and had a policy not to appear on RT & # 39;

Redfish makes it clear on its YouTube channel that it is entirely or partially funded by the Russian government & # 39 ;.

Steve Hedley, senior assistant secretary of the RMT trade union, appeared in the redfish film about the rise of the extreme right.

Leeds Labor councilor Gohar Almass also appears in one of the documentaries.

Redfish made a short film last year in which he accused the tragedy of the Grenfell Tower of the failure of the government.

Failed by the state: the battle in the shadow of Grenfell, presented by a former inhabitant of the tower block, accuses the "atrocities of global capitalism & # 39; for the inferno.

The three-part & # 39; grassroots report & # 39; included interviews with the newly elected Labor MP Emma Wear Coad, pop singer Lily Allen and rapper Lowkey.

Death by Thousand Cuts: The Great NHS Sell-Off & # 39; is one of the YouTube video's of Redfish

Death by Thousand Cuts: The Great NHS Sell-Off & # 39; is one of the YouTube video's of Redfish

Death by Thousand Cuts: The Great NHS Sell-Off & # 39; is one of the YouTube video's of Redfish

There is no suggestion that those who figure in the documentary, who were first aired in November last year, knew of his ties with Russia.

Russia Today has been repeatedly described as a propaganda machine for the government of Vladimir Putin and his foreign policy.

The UK franchise has also been accused of violation of impartiality and investigated by regulator Ofcom for distributing material misleading information & # 39;

An American intelligence report once described RT as the main international propaganda outlet of the Kremlin & # 39; and claimed that it had links with Wikileaks and Julian Assange.

Mr Hedley and Mr Almass were approached for comment.

.